כבר צילמתם סרט עם מצלמת הרפלקס שלכם?

כולנו יכולים לצלם תמונות עם מצלמת ה DSLR שלנו. נכון, חלקן יהיו מעניינות יותר וחלקן מעניינות פחות אך בסופו של יום, כולן תהינה פשוט תמונות. הרצון להיות שונה, לשבור שגרה ולקבל השראה מתחומים אחרים הוא שמשך אותי לחפש ודי מהר גם למצוא את עבודתו של רוס צ'ינג וסרטי ה Time Lapse שלו. רוס אינו היחיד שמייצר את יצירות האומנות מהסוג הזה אך סדרת הסרטים אותה הכין בעזרת מצלמת הרפלקס שלו הינה בהחלט הבולטת והמושקעת ביותר שנתקלתי בה. עד כדי כך שהיא אפילו שודרה במסך ענק בטיימס-סקוור בניו יורק.

נתחיל בסרטו האחרון (Eclectic 2.0) שיהווה דוגמא מרשימה למה עוד ניתן לעשות עם מצלמת ה DSLR שלכם ומיד אחר כך, איך לא, לכמה טיפים כיצד לצלם סרט עם מצלמת הרפלקס שלכם. (כידוע לכולנו, לא ניתן לצלם סרטונים בעזרת מצלמת DSLR כך שחשוב לזכור שהסרט הבא מורכב מאלפי תמונות שצולמו במקומות שונים והורכבו לסרט אחד.)

אביזרים הדרושים להכנת סרטון Time Lapse
אביזר המפתח בצילום מסוג זה הוא שלט רחוק בעל טיימר המאפשר לתזמן צילום אוטומטי עפ"י זמן אותו תגדירו מראש, לדוגמא תמונה כל 2 שניות, מבלי לגעת ו/או להזיז את המצלמה. ישנם סוגים שונים של שלטים כאלה, חברות שונות וכמובן מחירים שונים. (שלטים למצלמות קנון: Canon TC80N3, Opteka, Tr3mma | שלטים למצלמות ניקון: Tr1mab, Tr2mag).
חצובה הנה כמובן אביזר קריטי, אך סוג החצובה תלוי בסוג הסרט אותו אתם מעוניינים לצלם. בסרטו של רוס הוא השתמש בחצובה טלסקופית מחברת Meade המאפשרת את הזזת המצלמה (לצדדים ולמעלה ומטה) בתנועה איטית וחלקה ביותר. במידה והנכם מתכננים סרטון שימוקד באזור ספציפי, גם חצובה פשוטה תספיק, רק ודאו כי היא מספיק יציבה לעמוד ללא תזוזה מול רוחות חזקות.
במידה והנכם מתכננים לצלם סרט בטבע, רוב הסיכויים שתזדקקו גם לפילטר ND בעל כ 10 סטופים בכדי לאפשר לכם שליטה מלאה בזמן החשיפה הדרוש מבלי ל"שרוף" את התמונות בשל חשיפת יתר.
מעבר לכך – תצטרכו אספקת כוח נוספת של סוללות ו/או גריפ וצלמו על פורמט JPEG (אין צורך ב RAW).

כיצד לצלם?
באופן כללי, אני מניח שהשימוש באביזרים ברור לכולנו. המצלמה צריכה לעמוד על חצובה יציבה, מכוונת לאזור הצילום כשהצילום עצמו מתבצע בעזרת השלט הרחוק בלבד בכדי למנוע את תזוזת המצלמה. בעזרת השלט (בעל הטיימר) תקבעו את הפרשי הזמן בין תמונה לתמונה שכן צילום עננים לדוגמא אינו מצריך צילום רציף אלא מרווח זמן בכדי לקבל את אפקט התנועה. הבעיה מתעוררת כאשר נשאלת השאלה כמה זמן חשיפה נדרש, באילו הפרשי צילום וכדומה.
לצערי, אין הגדרות המתאימות לכל המקרים. צילום של עננים, מים, תנועת מכוניות, בעלי חיים וכדומה – כל מקרה מצריך מהירויות תריס שונות התלויות במהירות התנועה של האובייקט ובתנאי התאורה ברגע הצילום. כך גם הפער שבין תמונה לתמונה נקבע עפ"י האובייקט המצולם. לכן, כמו בכל קטגורית צילום, הכל תלוי בניסיון הצילום שלכם ובהתנסות מרובה לפני הביצוע הסופי. במקרה זה ההתנסות לפני היא קריטית שכן טעויות ברגע האמת יעלו לכם בבזבוז זמן יקר והרבה תמונות סתמיות.

לסיום, חברו את התמונות לסרט אחד בעזרת תוכנת עריכת הוידאו המועדפת עליכם.

קישורים רלוונטיים (אנגלית):
* הפיכת מחשבון מדעי (גרפי) לשלט רחוק בעל טיימר
* שו"ת בצילום סרט Time Lapse
* מאחורי הקלעים של Eclectic 2.0 – כיצד רוס צילם את הסרט.


מה דעתך?.




להטמעת תמונה בתגובתך, לחץ כאן. (מידע נוסף)


תקריב
תקריב דף הבית | אודות | יצירת קשר | עדכונים | תנאי שימוש
נושאים טכניקות צילום | כיצד לצלם | מערכת המצלמה | מיקרו סטוק | מצלמות ואביזרים | פוטושופ ועיבוד תמונה | הטיפים שלכם | צילום | קומפוזיציה | תמונות
פרוייקטים מיקרו סטוק | רכישת עדשת DSLR | פרוייקט חשיפה

שותפים: BeatDreams | תחרות צילום | מברשות לפוטושופ | רואה חשבון